Den Haag,
15
april
2013
|
09:55
Europe/Amsterdam

T-Mobile Forum groeit explosief naar 145.000 klanten

  • T-Mobile Forum viert vierjarig bestaan.
  • Forum groeit sterk naar ruim 145.000 geregistreerde klanten.
  • T-Mobile Experts op het Forum helpen klanten met nog betere en snellere service.

Het T-Mobile Forum bestaat vier jaar en blijft groeien. Begin 2012 registreerde de 100.000e klant zich om direct hulp te geven en te krijgen van andere klanten. In ruim een jaar tijd is dit aantal toegenomen naar ruim 145.000 klanten. Sinds kort helpen klanten niet alleen elkaar, maar worden ze op steeds meer onderwerpen geholpen door Experts (specialisten van T-Mobile). Deze T-Mobile Experts helpen klanten op het Forum rechtstreeks met meer gedetailleerde vragen over bijvoorbeeld hun factuur of toestel. Hierdoor krijgen klanten van T-Mobile nog snellere en betere service.

Marieke Snoep, Directeur Customer Operations bij T-Mobile:  “T-Mobile wil nog dichter bij de klant staan. Het T-Mobile Forum helpt om die ambitie te realiseren. Klanten hebben veel kennis en kunnen elkaar vaak prima helpen met vragen en antwoorden. T-Mobile wil ook de expertise van medewerkers benutten om klanten met ingewikkelder vragen direct te helpen op het Forum. Doordat veel klanten op het T-Mobile Forum meelezen – het Forum trekt 57.000 bezoekers per week -  helpt één T-Mobile Expert meerdere klanten tegelijk.”

In een traditionele klantenservice halen medewerkers bij complexe vragen het antwoord in de interne organisatie. Daar gaat tijd overheen en soms levert het ook een wedervraag op. In de pilotfase zag T-Mobile dat de Experts bijdragen aan een forse verbetering in de snelheid en kwaliteit van antwoorden aan de klant. Daarom gaan meer T-Mobile Experts de klant op deze manier helpen. Bijvoorbeeld met vragen over de instellingen van smartphone of de factuur.

T-Mobile Experts

T-Mobile noemt medewerkers die veel kennis en ervaring op een bepaald onderwerp hebben ‘T-Mobile Experts’. Door hen direct met de klant te verbinden krijgen zij een nog snellere en betere service. In de nabije toekomst worden op nog meer servicegerelateerde onderwerpen T-Mobile Experts met klanten verbonden, zoals met vragen over het nieuwe 4G netwerk.

Over het T-Mobile Forum

Op het T-Mobile Forum, dat begin 2009 werd geïntroduceerd, helpen klanten elkaar en geven ze T-Mobile waardevolle feedback over producten en diensten. Klanten geven aan dat ze het T-Mobile Forum een goede aanvulling vinden op alle andere vormen van klantenservice. Het Forum laat zien dat klanten uitstekend in staat zijn om elkaar verder te helpen, waarbij T-Mobile zorgt voor het verbinden van de klanten met elkaar. Zo kunnen ze hun expertise op eenvoudige manier met elkaar delen. 24 uur per dag, zeven dagen per week.

In totaal zijn ruim 145.000 T-Mobile klanten lid van het Forum. Iedereen met een My T-Mobile account kan zich gratis registeren. Het T-Mobile Forum is hier te bekijken: https://forum.t-mobile.nl/