Den Haag,
23
april
2024
|
09:30
Europe/Amsterdam

Odido staat sponsorrechten FC Utrecht eenmalig af aan Sanquin

Na ‘een-tweetje’ helpt Odido Sanquin in zoektocht naar meer bloeddonors

Tijdens de eerstvolgende thuiswedstrijd van FC Utrecht staat Odido al haar sponsorrechten af aan Sanquin. Hiermee wordt op 5 mei aandacht gevraagd aan de groeiende roep om meer bloed- en plasmadonors. Sanquin prijkt dan op de borst van het FC Utrecht-shirt, maar is ook terug te zien op alle andere sponsoruitingen zoals de boarding langs het veld. Odido en FC Utrecht hopen met deze actie meer donoren te werven voor het belangrijke werk van Sanquin.

Een-tweetje
De bijzondere samenwerking voor de thuiswedstrijd tegen Vitesse is een ‘een-tweetje’ tussen Sanquin en Odido. Een halfjaar geleden attendeerde Sanquin het telecombedrijf er, met een knipoog, op dat enkele marketinguitingen van Odido veel op de huisstijl van Sanquin leken. Daarop ging Odido op eigen sportieve wijze de uitdaging aan en kwam met de mogelijkheid om via de sponsoring van FC Utrecht het belang van het vinden van nieuwe bloed- en plasmadonors te onderstrepen. Zo hopen beide partijen dat fans in het stadion en thuis op de bank die live meekijken zich aanmelden als nieuwe donor bij Sanquin via de speciale landingspagina sanquin.nl/fcutrecht.

Verbinding
Leo Hensen, Head of Marketing & Communications Mass Market bij Odido: “Onze samenwerking met FC Utrecht kenmerkt zich door verbinding en menselijkheid. Na de sportieve uitnodiging van Sanquin, was het voor ons een logische keuze om onze rol als hoofdsponsor van FC Utrecht in te zetten om het, letterlijk levensbelangrijke, werk van Sanquin de nodige aandacht te geven. Op deze manier kunnen we een brug slaan tussen Sanquin en potentiële nieuwe donors.”

Joyce Veekman, Directeur Communicatie en Marketing bij Sanquin, kijkt uit naar de wedstrijd: “Odido toont zich een betrokken partner in Sanquins zoektocht naar nieuwe bloed- en plasmadonors, daar zijn we hen zeer dankbaar voor. Met het doneren van bloed of plasma geven onze donors letterlijk hoop, toekomst én leven aan duizenden patiënten in Nederland. We hopen dat ook heel Utrecht zich van haar beste kant laat zien en zich aanmeldt als donor."

Thijs van Es, Algemeen Directeur van FC Utrecht: “Wij als FC Utrecht zijn trots dat onze hoofdsponsor Odido haar positie beschikbaar stelt voor dit belangrijke doel. Het toont de warme betrokkenheid van Odido bij de gemeenschap en onze gezamenlijke inzet om bij te dragen aan een gezondere toekomst."

Een op de vijftig
Slechts één op de vijftig mensen doneert bloed of plasma, terwijl één op de vier mensen ooit bloed nodig heeft. Bloed is van levensbelang voor mensen met kanker, slachtoffers van verkeersongevallen en patiënten die veel bloed verliezen tijdens operaties of bevallingen. Bovendien worden bloedbestanddelen gebruikt voor de ontwikkeling van medicijnen voor meer dan 100 verschillende ziekten.

Vers bloed is altijd nodig vanwege de beperkte houdbaarheid. In 2024 zijn er in de regio Utrecht nog 4.000 nieuwe bloed- en plasmadonors nodig, mede omdat huidige donors soms moeten stoppen vanwege leeftijd, persoonlijke omstandigheden of gezondheidsredenen.

----English Version----

Odido grants FC Utrecht sponsorship rights once to Sanquin

Following a 'one-two', Odido supports Sanquin in quest for more blood donors
 

During FC Utrecht's next home game, Odido will relinquish all its sponsorship rights to Sanquin. This move aims to draw attention on May 5th to the growing need for more blood and plasma donors. Sanquin's logo will then adorn the FC Utrecht jersey, and will also be visible on all other sponsorship materials such as the fieldside boards. Odido and FC Utrecht hope that this initiative will recruit more donors for Sanquin's vital work.

One-Two The special collaboration for the home game against Vitesse is a 'one-two' between Sanquin and Odido. Six months ago, Sanquin jokingly pointed out to the telecom company that some of Odido's marketing materials closely resembled Sanquin's branding. Odido then took up the challenge in its own sporting way and proposed using the sponsorship of FC Utrecht to highlight the importance of finding new blood and plasma donors. Both parties hope that fans in the stadium and those watching live at home will sign up as new donors to Sanquin via the special landing page sanquin.nl/fcutrecht.

Connection
Leo Hensen, Head of Marketing & Communications Mass Market at Odido, stated, "Our partnership with FC Utrecht is characterized by connection and humanity. After Sanquin's sporting invitation, it was a logical choice for us to leverage our role as the main sponsor of FC Utrecht to give the, quite literally life-saving, work of Sanquin the attention it deserves. This way, we can bridge the gap between Sanquin and potential new donors." Joyce Veekman, Director of Communication and Marketing at Sanquin, looks forward to the match, stating, "Odido proves to be a committed partner in Sanquin's search for new blood and plasma donors, for which we are very grateful. With blood or plasma donation, our donors give literal hope, future, and life to thousands of patients in the Netherlands. We hope that all of Utrecht will show its best side and sign up as donors."

Thijs van Es, General Manager of FC Utrecht, added, "We at FC Utrecht are proud that our main sponsor Odido is making its position available for this important cause. It shows Odido's warm commitment to the community and our joint efforts to contribute to a healthier future."

One in Fifty 
Only one in fifty people donate blood or plasma, while one in four people will need blood at some point in their lives. Blood is vital for people with cancer, victims of accidents, and patients who lose a lot of blood during surgeries or childbirth. Additionally, blood components are used for developing medications for more than 100 different diseases. Fresh blood is always needed due to its limited shelf life. In 2024, the Utrecht region still requires 4,000 new blood and plasma donors, partly because current donors sometimes have to stop due to age, personal circumstances, or health reasons.